Niklas Borgenäs

Kundintervju – Friskvårdspoolen

Berätta lite om din erfarenhet av att arbeta med Fidelis. Vad är det specifikt som du gillar?

Jag heter Niklas Borgenäs och jag driver Friskvårdspoolen AB. Samarbetet med Fidelis har alltid fungerat bra och vår uppfattning är att de alltid är uppdaterade med senaste lagar/regler inom både redovisning och lön, vilket känns tryggt som småföretagare. Vi har anlitat Fidelis sedan 2010 och har alltid varit nöjda med deras arbete.

Kan du dela med dig av ett specifikt problem eller utmaning du ställdes inför och hur Fidelis hjälpte dig att lösa det?

Fidelis hjälpte oss att räkna kostnader/intäkter när vi skulle stänga ner en klinik på annan ort och det kändes tryggt när man gör större rockader i sin verksamhet, att kunna bolla frågor och få konkreta svar kändes tryggt.

Hur skulle du beskriva den expertis och professionalism som Fidelis visar?

Mycket bra! Fidelis vet vad de håller på med och är professionella.

På vilket sätt har Fidelis gjort skillnad för din verksamhet? Finns det något specifikt resultat du skulle vilja lyfta fram?

Stor skillnad är att det nu är ordning och reda i bokföringen vilket det inte var när vi hade en stor välkänd byrå. Vi testade ett kort tag att försöka göra bokföringen själva, men kände att det var för mycket. Då kontaktade vi Fidelis och fick bra hjälp. Det har gjort att vårt resultat har ökat och verksamheten har hela tiden växt och gått i rätt riktning och kunnat utvecklas.

Hur är kommunikationen med Fidelis? Känner du dig väl omhändertagen och informerad i hela processen?

Kommunikationen fungerar bra. Vi får alltid svar på frågor och mejl inom rimlig tid. Samt att om vi glömmer svara på mejl om underlag eller liknande så kommer det alltid en påminnelse från redovisningskonsulten. Det uppskattas då det ibland är mycket att stå i som egenföretagare inom tjänstesektorn.

Finns det något särskilt ögonblick eller insats från Fidelis som du minns särskilt väl och som du skulle vilja dela med dig av?

Det finns många ögonblick, ett var när vi startade ytterligare ett bolag. Då hjälpte Fidelis oss hela vägen från uppstart till det att vi lade ner bolaget igen.

Skulle du rekommendera Fidelis till andra?

Jag kan absolut rekommendera Fidelis redovisningsbyrå till små och medelstora företag.

Har du haft några andra liknande upplevelser tidigare? Om ja, vad skiljer Fidelis från andra företag du har arbetat med?

Vi har tidigare haft en stor och välkänd byrå, där vi inte kände att vi inte riktigt platsade, p.g.a. av att vårt bolag inte var stort nog. Att då komma till Fidelis kändes mer rätt för oss. Dels att vi vågade fråga de ”dumma” frågorna och fick fin hjälp att reda upp tidigare byrås konstigheter. Fidelis ger en familjär känsla, vilket gör att vårt förtroende för Fidelis är mycket högre än hos stora redovisningsbyråer. Dessutom så stannar redovisningskonsulterna längre hos Fidelis vilket gör att kontaktpersonen du har känner till ditt bolag innan och utan och processerna flyter på friktionsfritt.

Finns det något mer du skulle vilja lägga till eller dela med dig av om din erfarenhet med Fidelis?

Ni är bäst!


Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *